Seattle

Seattle

tisdag 5 februari 2019

Sista rycket

Sista rycket, är det nu?
Då jag går igenom vad som återstår innan renoveringen är klar känns listan kort. En damask ska bytas, gaspedalen skruvas på plats tillsammans med de lösa plåtarna vid pedalerna, hjulinställning samt tutor.
Hjulinställning lämnar jag bort, pedaler och plåtar finns färdiga att montera. Tutorna återstår alltså. De jag har ser ut som väntat, trista alltså. Det mesta är snabblackat förutom alla små skruvar och muttrar som håller ihop bakstycke med framstycke, dom är jobbiga att fixa. Muttrar har jag hittat nya men de korta skruvarna har jag inte letat reda på än. Får väl börja och funktionstesta så jag renoverar ett fungerande par.
Visserligen så har jag inte provkört än och startmotorn ska ju justeras. Besiktning finns det ju nåt som heter också, har jag hört.

1 kommentar:

  1. Fin saab du renoverar. Jag har tittat på din blog här och om din p1800. Jag har några p1800 bilar och söker lite prylar, jkanske har du något kvar som du kan tänka dig sälja? Min mail är mattiasdehlbom@gmail.com
    Mvh
    Mattias

    SvaraRadera