Seattle

Seattle

lördag 25 mars 2017

Vårfunderingar

Facebook är fullt av vårrusiga veteranbilar som fått på sommartassarna och får rulla ut med glada brukare och jag hade velat vara på samlarbilsmässa i Örebro. I Jämtland är det också en fin dag men ska det åkas veteran är det bra med vinterdäck och bilmässor låter vänta på sig.
Såna här dagar vill man verkligen ha bilen klar och ta en fikatur. Vår och höst har alltid varit mina favoritårstider då det gäller att åka veteran, det är mestadels saltfritt här så det bli även många turer med vinterdäcken på.
Men denna vår är man lämnad till drömmar och planering om renoveringens alla faser. Jag ska inte klaga för det är kul och kreativt på alla de sätt.
I går kom ett efterlängtat samtal om att växellådan börjar bli klar nere i Karlstad. Hoppas den kommer hem hyfsat snart och kan monteras ihop med motorn efter viss lackering.
På bilden, bästa peppen, en 93b i "min" kulör och stolarna med det åtråvärda tyget.
Angående dagen hoppas jag på lite bilder på Claes Johanssons 93b från mässa i Örebro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar