Seattle

Seattle

söndag 5 mars 2017

Svårt fall

Här är goda råd välkomna, att hitta ett batteri med rätt utseende är inte lätt. Batteriet på bild är inte rätt förutom till storlek, köpt på  OK och upphottat med en dekal. Batterier med originalutseende finns att hitta till många bilar men just till Saab tvåtakt 12 volt verkar det svårt, jag har i alla fall inte hittat nåt. Problemet ät alltså storleken, bredden närmare bestämt. Batteriets bredd och höjd begränsas ju av hålet i plåten brevid kylaren där det ska få plats och för att krypa igenom måste det vara smalt, mycket smalt. På flera bilar jag haft har plåten varit uppskuren för att passa mer normalbreda batterier. Men min plåt är orörd och så ska den förbli. Till vissa jänkare finns det fusköverdelar som man trär på sitt moderna batteri för att få rätt look. Inte heller nåt sånt har jag hittat i rätt storlek. Får väl bygga ett själv, såvida jag inte hittar "rätt" batteri till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar