Seattle

Seattle

måndag 27 mars 2017

Lysande

Såja, efter lite stök, några Traderaauktioner och andra köp har jag till slut ny nummerskyltsbelysning i hamn. Detta är ett bra exempel på hur det är att renovera en bil och att fixa delar som knappt syns. För att ha dessa hemma har det krävts ca en timmes arbete och ungefär en tusenlapp. Inte för att jag klagar, tvärtom, jag är välsignad att få hålla på med bilrenovering, men sånt här är lätt att glömma eller ens veta om då man sitter och planerar projektet, eller räknar ihop det i slutändan. Anledningen till att dom var ganska svåra att hitta nya är väl att dom bara satt på Saab under ett produktionsår, 59/60. Samma armatur sitter på andra bilar naturligtvis men det hjälpte inte mig så mycket i letandet. Min vana trogen köpte jag lite för mycket delar så det blir över. Då renoveringen är klar lär jag ha minst en halv Saab 93f över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar