Seattle

Seattle

lördag 11 mars 2017

Grundfärgerna

Grå och röd, eller röd och grå, hur som, det är de två grundkulörerna i mitt bygge. Det är inget jag kommit på utan färgpaletten plockades fram på Saab för sisådär 60 år sen. Ja inte bara där, hur många bilar är inte pärlgrå med röd klädsel. Även om man vill sätta en egen signatur på bilen så är det svårt att bryta detta färgmönster. Säg att jag vill ha en blå inredning, hur ser det ut gentemot de röda fälgarna och kederlisterna? Eller hur skulle det se ut med gröna kederlister? Ganska bra skulle kanske nån tycka, men jag är en fegis. Har funderat mycket på detta i oron om att hitta klädseltyg, vad skulle jag använda i stället? Att inte använda rött skulle för mig kännas lika färgmatchat som Pippi Långstrumps strumpor. Även om den grå är underbar mot exempelvis grönt så fegar jag och kör på rött, har just beställt fälgfärg i kulör R1 maroon 58-62 från Alfta bilfärg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar