Seattle

Seattle

söndag 7 juli 2024

Älskar detaljer

Jag gillar detaljer och då passar det bra att visa några fina detaljer från Eriks gula bil. Låt oss börja med dekalen på termostaten, helt obetalbar enligt mig och en sån vill jag ha, men hur. Det fina med denna är ju patina av tid, att den gulnat och blivit lite skrynkligt. Jag har haft en ny sån här dekal en gång, svart med vit text,  som hamnade helt rätt på en nyrenoverad bil. Om jag hittar en till dekal måste den patineras för att passa min bil, det går nog. Men lika vackert som det är här kommer det aldrig bli, det orörda orginalet är alltid bäst.


I like details and then it's a good idea to show some nice details from Erik's yellow car. Let's start with the sticker on the thermostat, absolutely priceless in my opinion and I want one, but how. The beauty of this is the patina of time, that it has yellowed and become a little wrinkled. I've had a new sticker like this once, black with white text, which ended up just right on a newly refurbished car. If I find another decal it will have to be patinated to match my car, that's fine. But as beautiful as it is here, it will never be, the untouched original is always the best.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar