Seattle

Seattle

tisdag 9 april 2024

Nytt

Det här är svårt. Klädeln är den så vackra blå med grå galon. Bak ser det fantastiskt ut men fram visar tyget sin skörhet. Under ett par överdrag blottas stolar med tyg som trasor, helt omöjligt att laga. Lika omöjligt är det kanske att hitta hela tygbitar för att komplettera. Dörrsidorna fram har tydligen gett upp för länge sedan för där sitter blå galon i tygets ställe. Men det som förbryllar är kombinationen klädsel och utvändig kulör. Så här ska det se ut i en 58:a men i alla röda 59: or jag sett, alla klädselpärmar jag bläddrat i så finns inte denna klädsel, den försvann  med chassienummer 49801, dvs med 1959 års modell. Min första tanke var naturligtvis att någon helt sonika satt i en inredning från 1958 men inte. 59:orna fick nya bredare stolar som även sitter i denna bil. Så klädsen är sydd till bilen och det är fabriksgjort helt klart. Varför kan man ju bara gissa. Har någon någonsin sett denna klädselkombination i en 59:a så skriv gärna en rad till mig. Likaså om någon har det blå tyget över. Min plan är annars att lägga de fina udda stolarna på hyllan och hitta en grå/röd variant som vi känner igen från årsmodellen, den är också väldigt snygg. Sökandet må börja.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar