Seattle

Seattle

torsdag 18 april 2024

Låg standard

Den här bilen köptes lite på chans, dvs jag tittade inte på den innan köp. Det kan vara dumt, jag har gjort misstaget förr. Nu garderade jag mig genom att låta en bekant kolla med mig i telefonluren ställandes frågor, samt ta bilder. Väl med bilen hemma kollar man ju nyfikenhet igenom, av någon anledning börjas det ofta under huven. Den utbytta motorn hade jag sertt, likaså att många rätta delar satt på rätt plats, det känns bra, inte helt söderskruvat alltså. Att bilen var omlackad, iaf delvis, hade jag fattat och den dåliga finishen på färgen i motorrummet tydde på omlack även här, lite dåligt gjort, ser ut som man målat utan att torka bort dammet. Lite synd men sånt händer med en bil ibland. Nåja, här om dagen var det dags att ta tag i ett gångjärn på bakluckan, en sprint hade lossat. Med fullt upplyst bagage blottades samma lite trista yta på bakluckans insida som i motorrummet. Omlackat här också hann jag tänka innan jag såg clipsen och de små gummidistanserna som håller emblemet från insidan. Här brukar man se om det varit bytt eller borta. Men inte, det ser väldigt originallikt ut. Ingenstans syns heller något färgkladd, lås och gummilist är helt obefläckade. Kan det vara ursprungliga lacken ändå, trots allt? Jag har synat en hel del 93:or under bakluckan men ingen har varit så här dålig.  Säkert är att det inte går att säga säkert än. Jag måste kolla mer noggrant, jag tycker också den omlackade utsidan är lite för bra för att vara omlackad. Även om de övermålade kederlisterna talat ett tydligt språk.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar