Seattle

Seattle

onsdag 9 januari 2019

Riktigt jäkligt

Trodde jag hittat en bra lösning på dörrtätningslisterna, se bild. Hade ett prov på en tyglist med vilken jag klämde fast gummilisten, liksom det var i original.
Original tyglister känns bortom all räddning så detta var en bra väg tyckte jag.
Men.....fick tyglister igår och efter 5 timmars försök gav jag upp. Tyglisten känns för liten på nåt sätt. Det är en kantlist som ska klämma över en plåtkant helt enkelt men då gummilisten ska emellan blir det mkt svårt att få på tyglisten. Vidgar man dess spår lite med en mejsel går den på plats men tappar gripförmågan, dessutom blir den lite bucklig och ful.
Vad göra? Kalla på hjälp, javisst, vännen Kåre kan trolla ibland men detta kan kanske vara även honom övermäktigt.
Tyglisten finns på ett par butiker och jag har beställt prov från alla, ifall dom skiljer lite åt. Finns även tyglist med gummilist inbyggd, inte originalutseende men dock, samt en uppsjö av kantlister i plast, som på en nyare V4 ungefär. Även av dessa hoppas jag på prover innan helgen. Ska det jäklas så ska det....,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar