Seattle

Seattle

måndag 28 januari 2019

Proviniensens makt

Min morfar var bilmekaniker och fixade även bilar privat, så många så jag tappat räkningen, ingen Saab dock. Detta ledde till att han bytte bil ofta, var och varannat år liksom.
Så här i efterhand har jag förjäves letat efter nån av hans Duetter och Oplar men icke, det mesta är skrot, synd tycker jag.
Nåja, nu bilfilt. Varför ska man ha en bilfilt har jag ofta undrat? I en modern bil har jag sällan haft användning av en filt. Förr verkar filtar varit mer anväbdbara, i alla fall om ser till hur många veteranbilar som innehåller en bilfilt.
Så, jag testar olika bilfiltar. Har flera i fantastiska 50-talsmönster men fastnar ändå för familjens gamla rutiga. Lite helyllekänsla. Just det att det är familjens och att den följt med i alla Volvos, Oplar osv genom åren gör att just den får ta plats i baksätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar