Seattle

Seattle

söndag 13 januari 2019

Mugghållare i Masonite

Jag dricker gärna kaffe i bilen, på modernt vis. Alltså köpa nånstan i stor pappmugg med tilltugg. Dyrt men enkelt.
Hade en 9-3 från 2002 som saknade mugghållare och det slutade ofta med spillt kaffe, inte bra. Det vill jag undvika i den här bilen så hur göra, mugghållare var ju inte standard 1960 precis?
Det här har jag funderat mycket på, allt från att ha nåt skydd på sätet till att helt enkelt solka ner sätet med kaffe och Snickers som en naturlig del av billivet.
Men jag har även tänkt på ett sånt där armstöd man ser ibland som sitter mellan framsätena. Att hitta en verkar svårt men att bygga ett borde gå, helst om man har en förlaga.
Ett upprop på Facebook gav frukt förvånandsvärt snabbt och med hjälp av snälla människor hade jag ett hemma efter nån timma. Just det var svart och grått men jag hade ju sett att det fanns i rött och i samma Facebooktråd kom en bild på den röda varianten efter ett tag. Så nu är det bara att börja bygga. Tänkte mig en konverterad variant med hållare för pappmugg inne i själva lådan. Har även tänkt på att klä det med bilens egen galon men det får vi se, först ska jag såga ut bitarna vilka består av plankbitar och Masonite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar