Seattle

Seattle

söndag 22 april 2018

Misslyckad tvätt

Peppad av en Saabkollega som fick sina bälten jättefina med rotborste och såpa gjorde jag liknande försök i kväll. De få bälten jag äger lad i
blöt ett tag och sen gick jag loss med borsten. Borsten blev smutsig och äcklig men på bältena syndes ingen förbättring tyvärr. Lite moloken hängdes de upp på tork med en undran om vad som gått snett. Jag gör nog ett försök med tvättmedel innan jag ger upp.
Bälten till veteranbilar är svårt. Visst jag behöver inga bälten i bilen med frun vill nog ha ett och dottern måste. Men nu dröjer det nog ett tag innan dom, eller jag, ska provåka, så jag hinner tänka nåt varv till på detta.

1 kommentar:

  1. Löses inte smutsen med hetvatten och antingen såpa, vittvättmedel, fläckborttagningsmedel eller andra milt blekande lösningar, så går det ju alltid att prova kemtvätta med varm lacknafta.

    SvaraRadera