Seattle

Seattle

lördag 14 april 2018

Konstig korv

Om ändarna på korven varit runda hade man kunnat tror det var just en konstig korv, av tysk typ kanske. Men sömmarna avslöjar att det är tyg. Dessa tygkorvar sitter bak under hatthyllan och stadgar upp innertaket på nåt sätt. På nedre bilden ses en fin 93b med korvarna på rätt ställe. Nåväl, mitt nya innertak kräver nya korvar och som tur var kunde jag fånga en i läskigt skick hos min vän Jonas. Denna måste dissikeras och jag väntar mig mer läskigheter såsom smådjur och mögel. Allt detta med förhoppning om att utröna vad den innehåller, nån slags fetvadd gissar jag. Nya korvskinn av rätt bomullstyg behövs sen innan stoppning och återståede montering.

2 kommentarer:

  1. Henrics chark,med eller utan varubuss☺

    SvaraRadera
  2. Har alltid undrat vad exakt de här korvarna hade för uppgift. Jag har antagit att de hade med tygets uppsträckning att göra men skulle gärna vilja veta vad man hade för tanke med dem.

    SvaraRadera