Seattle

Seattle

lördag 24 februari 2018

Härligt tillbehör på köpet

Jag gillar en del grejer som inte andra gillar, eller i vart fall inte bryr sig om. Idag då topplockspackningen skulle monteras dök en sån rolig grej upp. En del av själva förpackningen kan man riva loss så den bildar en liten papperslapp där man kan fylla i mätarställning och på så sätt komma ihåg att efterdra toppen. Själva papperslappen uppmanas man att fästa på instrumentbrädan. Fantastiskt roligt, en höjdare i renoveringen och välkommen överraskning.
Själva toppbytet gick fort och bjöd glädjande nog inte på nån överraskning. Lite rengjörning på blocket och upputsande av bultar gjordes innan det var dags att montera med momentskaftets hjälp. 6,5 kilo ska man dra och det känns löjligt lite, man vill dra lite till. Men vis av erfarenhet lät jag bli. Sist jag gjorde samma manöver drog jag 10 kilo med följd att en bult gick av.
Nu får vi hoppas tempmätaren håller tätt och jag får lyxen att somna funderandes var på instrumentbrädan den lilla papperslappen ska fästas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar