Seattle

Seattle

tisdag 25 juli 2017

Tysta golv

Har man väl börjat med ljuddämpningspappen är det bara att fortsätta. Jag har köpt 2 varianter, en tunnare på Mekonomen om en tjock på det lokala bildelsvaruhuset. Jag väljer att lägga i den tunnare då den funkade bra i bagaget.Reservdelshandboken visar ungefär hur pappen ska vara skuren, bra, även om jag improviserar lite grann. Jag har en bit gammal våffelpapp sparad så den får stå modell för nya främre sidor. Bettet i limmet är verkligen bra så det gäller att inte sikta för mycket fel med bitarna om man vill kunna justera. Pappen är lätt att skära men det tar ett par timmar trots allt. Nu är förhoppningsvis golvet lite tystare. Nästa steg blir att hitta justa mattor till inre hjulhus att limma på, det kan jag ha, det jag inte har är pappen som sitter nitad framför dörrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar