Seattle

Seattle

lördag 15 juli 2017

Rätt nummer

Det här med nummerplåtar är svårt, extra svårt om man inte hade möjlighet att skaffa ny plåt utan EU-symbol. Jag har bilens slitna plåtar från 1974 kvar, på den bakre sitter skattekvitto från 1976, jag visade en bild tidigt i denna blogg. Fränt men slitna, men vad ska man ha i stället? Jag har ingen bra lösning. Dom halvbra alternativen är alla olagliga men jag vete fanken om jag vill sätta en ny skylt på bilen, de små nya är ok, men inte mer. Funderar på att köra med gamla numret fram, jag har i alla fall köpt skyltar och bokstäver.

2 kommentarer:

  1. Du kan ju alltid modifiera en "ny" eu-skylt. Annars finns det faktiskt firmor som tillverkar "nya" gamla skyltar, för en viss peng.

    SvaraRadera
  2. Att odifiera en ny skylt är ju ett ganska bra alternativ. Har försökt hitta nån som gör skylt med det rätta gamla utseendet men gått bet, har kanske letat dåligt, gör ett nytt försök.

    SvaraRadera