Seattle

Seattle

fredag 21 juli 2017

Mer bak

Blogg nr 100 detta år tar upp tråden från nr 99, dvs bagage med lucka. Jag har lås, utan nyckel, ahhrg inte kul, som monterade trots allt. Putsade upp handtag och lås, trots försiktighet försvann lite av galvaniseringen, eller vad det nu är, på låskistan. Jag försöker ha som princip att använda bilens originalprylar om dom går att putsa upp. Här blev det ettsvårt val huruvida jag skulle skicka låset på omgalvning, men då alla prylar putsats upp tyckte jag det såg bra ut, mest synd jag saknar nyckel

3 kommentarer:

  1. Det du skulle kunna göra är att öppna själva cylindern och plocka bort brickorna, då fungerar låset som det är tänkt, men med vilken nyckel som helst.

    SvaraRadera
  2. Nämen vad är det du säger, låter alldeles lysande, måste kolla sprängskiss om det finns nån och försöka. Tack

    SvaraRadera
  3. Hmm, lite svårt att förstå för en amatör, vet du hur man får isär handtaget med cylindern?

    SvaraRadera