Seattle

Seattle

tisdag 4 juli 2017

När nöden är som störst

är hjälpen som närmast brukar det heta. Idag stämde det delvis. Som jag har letat och köpt tändspolar, den ena har tyvärr varit sämre än den andra, så har det hållit på. Idag var jag hem till Calle, en jag handlat delar av i många många år men jag hade inte tänkt på att fråga honom om detta. Först var han och spanade in bilen och sen drog vi iväg till hans centrallager. Han hade några begagnade spolar som vi skulle kika på men efter ha sett alla nya delar jag monterat på bilen, och de svindyra hjulen, så förstod han vilken nivå på grejor jag söker och ur gömmorna kom en ny spole. Gummidamasken saknas dock och dekalen har skinit ur, saker som går att fixa. Men först ska spolen iväg på kontroll. Men kul att jag hittade en ny, man får aldrig ge upp, den som vilar segrar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar