Seattle

Seattle

onsdag 15 februari 2017

Nej, duger inte, mitt fel

Saabklubben har en fin reservdelsförsäljning vilken blivit rejält mycket större och bättre på nåt år tycker jag. Till bilen har jag handlat för tiotusentals kronor och är nöjd för det mesta. Laddningsregulatorn på bild får dock inte godkänt, och det är helt och hållet mitt fel, jag tänkte inte på vad jag beställde. Först och främst är det nya inget Boschrelä och det skiljer även i storlek. Funktionen är säkert lika bra men är man originalnörd så är man. Boschreläer säljs av andra firmor och priset är mer än det dubbla gentemot dex variant. Bara priset borde fått mig att reagera. Får se om jag kan hitta nåt NOS på Tradera eller nån marknad, det har lyckats förr. Ett annat alternativ är ju att putsa upp originalet och köpa nåt annat för pengarna, vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar