Seattle

Seattle

söndag 5 februari 2017

Ibland behöver man ett handtag

93f är den första Saaben med handtag på insidan dörren. En riktig världsnyhet 1959 kan man tänka. Min bil har nån gång fått modärnare dörrsidor och dörrhandtag . Bara att börja från början alltså. De flesta känner nog igen i alla fall det nedre handtaget på bilden men det övre ser man inte så ofta. 1959 fanns handtagen i 3 versioner, det var ovansidans galon som skilde dom åt. Röd och grå bil hade röd ovansida, svart och blå bil helsvart ( tror jag), beige bil hade en egen kombo som jag aldrig stött på eller tänkt på hur den ser ut. Jag vet inte heller hur det såg ut i tidig 96 men handtaget i mitten kommer nog under 1960. Mina svartröda handtag är i dåligt skick, spruckna av tidens tand. Dom kan gå att rädda men för säkerhets skull budade jag in ett par av mellersta modellen dyrt på Tradera. En trolig variant är att jag målar om dom i underdelen och klär om själva kudden. Uppdatering kommer då det är klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar