Seattle

Seattle

måndag 13 februari 2017

En puzzlebit lagd

Jag har skrivit om det tidigare och många med mig vet hur illa det är med klädseldelar till många sena 93:or. Det som är svårt för oss som renoverar idag är främst tyget. Det är gjort i nån slags nylon som blir skör och spricker och någon nytillverkning finns inte att tillgå. Så här har det varit så länge jag har sysslat med 93, jag tror tygerna var dåliga redan efter nåt år. Med galonen är det lite bättre, men bara lite. Beige, röd och svart bil har enfärgad galon som går att hitta ny. Min grå bil har en underbar gråmelerad galon som man får söka begagnad. Jag har hyfsat mycket av den varan men saknade galon till stolsryggarna. Glädjen blev alltså stor då saabvännen i Bromma tipsade om ett par stolar till salu på en salusite. Ett tag senare var ägare kontaktad och bud lagt och accepterat. Just nu försöker transporten lösas, dom fanns långt bort så det lär inte bli gratis att få hem dom. Nåja, det får lösa sig på nåt sätt. Ser fram emot att tvätta av galonet men Barnängens tvål, det brukar vara det bästa. Tyget är troligtvis förlorat så det är bara den "lilla" detaljen kvar att fixa. Det tyget är renoveringens svåraste nöt att knäcka. Jag har några krokar ute och har kanske fått nåt napp men inte mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar