Seattle

Seattle

fredag 3 februari 2017

Jag kör med Volvodelar

Ibland måste man tänka utanför boxen heter det. Det gjorde inte jag i detta fall. Har månad efter månad letat och spanat på Tradera efter skruvar till framskärmarna, utan lycka. Egentligen är det inte så synd om mig då jag har en hel burk skärmskruv, problemet är att dom är rostiga och fula varenda en. Var i stånd att skicka på blästring och eloxering men i veckan kom Volvovänner förbi, dom har både 1800 och Amazon. I vanlig ordning gick vi ut i garaget och sparkade lite däck och skärmskruvar kom på tal. Lite senare på kvällen kom ett sms med tips om att kolla uppAmazonens skruvar. Nästa dag gjordes beställning hos VP Autoparts och de runda brickorna i bakkant hade Saabklubben. De fyrkantiga har jag justa så nu är det bara att vänta på leveranser och börja pussla och jämföra. Amazonskruven är nån mm för lång men det går nog att kapa. Jag ber att få återkomma i ärendet.

2 kommentarer:

  1. Är inte det där samma dimension som farmarskruv (takplåtsskruv) med borttagen gummipackning

    SvaraRadera
  2. Jag har tänkt tanken men dom jag kollat har en skalle på 8mm, dom är åxå lite tunna. Originalet har skalle på 7/16. Men jag har inte koll på alla plåtskruvar

    SvaraRadera