Seattle

Seattle

fredag 23 augusti 2024

Kulörkarusellen går

Så var det dags igen, något jag varesig önskat eller väntat; kulörproblem. Med nya däck har Kåre övertalat mig att fälgarna måste vara fina, han har erbjudit sih att lacka, jag är mycket tacksam. Sagt och gjort åkte jag upp till färghandeln med en fälg i bagaget. Killen som hjälpt mig, Uffe, är en fena på färger och jag kände ingen oro. Men väl framme visade det sig att Uffe var borta, han har bytt jobb. En ny ung kille har tagit över. Ungdom är bra men erfarenhet kommer med tiden så helt plötsligt drogs rullgardinen ner och det är att börja på ruta ett. Visst fanns ett recept på R2 Toreadorröd men ingen bil är den andra lik och olika fabrikat har olika recept. Att läsa av med instrument gick inte då fälgen inte har tillräckligt stor plan yta, ska jag måsta ta med bakluckan? Jag vill bättra en redan omlackad bil och då brukar inte ett orginalrecept funka. Men jag köpte med en burk hem. Fin färg men fel för mig, se bild på prov. Inte bra. Fungerar kanske. 


Then it was time again, something I either wanted or expected; color problem. With new tires, Kåre has persuaded me that the rims must be nice, he has offered to paint them, I am very grateful. All said and done, I went up to the paint shop with a rim in my luggage. The guy who helped me, Uffe, is great at colors and I didn't feel worried. But once there, it turned out that Uffe was gone, he had changed jobs. A new young guy has taken over. Youth is good but experience comes with time so all of a sudden the curtain was pulled down and it's starting from square one. Of course there was a recipe for R2 Toreador red, but no car is the same and different makes have different recipes. Reading with instruments was not possible as the rim does not have a large enough flat surface, do I have to bring the tailgate? I want to touch up an already repainted car and then an original recipe doesn't usually work. But I bought a jar home. Nice color but wrong for me, se picture. Not good but it might work.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar