Seattle

Seattle

söndag 21 mars 2021

Grön vånda

Att hitta färg till en bil är svårt, inget undantag till en Saab 92. I mitt fall är svårigheterna flera. Bilen är omlackad med olika kulörer i motorrummet, kupé och utsida. Skärmar och dörrar måste lagas och sen lackas, fråga  är i vilken kulör. Antingen försöker jag matcha de delarna mot resten av bilen eller så får jag lacka allting, det är väl mina alternativ. Helst vill jag lyckas med matchningen men det har visat sig vara mycket svårt att hitta rätt kulör. Jag har inte gett upp men måste jobba på plan B, bilens originalkulör. Den är väldigt ljus, udda för en 92A. Nån kallade den ASEA-grön och det ligger inte så långt borta. Att jag sen vill hitta rätt kulör i cellulosalack gör det hela inte enklare. Men snart måste jag bestämma mig, jobbigt.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar