Seattle

Seattle

lördag 13 mars 2021

Fria funderingar



Det blev en bra vecka med bilen tycker jag. Rostlagning tassar på med bra fart, senaste är att skadan runt strålkastaren börjar se riktigt bra ut. Dessutom har grillen och huven passats in, dvs se att det passar efter rostlagning av innerskärmar. Nu rör sig lagningarna bakåt, vänster tröskel står nog i tur.                                 Kolvarna jag fixade förra veckan har kommit, tyvärr har jag inte hört något från verkstan som ska borra cylindrarna, får ligga på dom nästa vecka. Ett nytt  frihjul har dykt upp. Tydligen är den första modellen lite vek och redan på 1950-talet rekommenderades byte till en bättre andra modell. Så kommer även jag göra nu då delarna är återfunna. Annars har det varit lite plock med delar, se vad jag har och inte, det känns bra jag har ganska bra med delar. Jo, en omgång främre stötfångare provades också på plats. Inte bilens ursprungliga tyvärr, dom är riktigt dåliga, krom vill iaf jag ha hyfsat.

Hej 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar