Seattle

Seattle

fredag 19 februari 2021

Motorbyte igen?


Från den 11 november  1949 finns anteckningar gjorda rörande min bil, resultat av provkörningar. Lite småfel här och där, inget konstigt men längst ner på protokollet står att bilen då ska byta  motor med 92016, ingen anledning nämns. Då bilen registreras första gången i december ser man att motorn är bytt, motornummer 92117. Men borde det inte vara motorn från 92016? Kollar man pappret för bil nr 92016 stämmer det bättre, där sitter motor 92119. Var tog då motor nr 92116 vägen? Jo den hamnade i 92014. Där hade den nog suttit ett tag för den bilen registreras i augusti 1949. Vilken motor som sitter i 92017 vet jag inte, saknar registerkort och regnummer på den. Men av de bilar i förserien jag har koll på är det blandat. De tre första bilarna har motornummer 92001-92003. Se är det mer ostadigt men att motornumrets tredje siffra är en 1:a verkar komma med förserien, alltså  med den 5:e bilen i ordningen, är lite osäker, saknar ett papper. Krångligt och otydligt? Nej, inte alls.....Forskningen fortsätter. Min bil bytte motor igen senare, den som följde med har nr 6077. Skicket på den är tveksamt, måhända blir det motorbyte igen. Jag ska mäta upp mina motorer kommande  vecka, får se var det slutar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar