Seattle

Seattle

måndag 1 februari 2021

Blir detta en långbänk

Jag har nämt kederlist och att de jag hittar ser moderna ut. Det är ofta konstskinn lidat rund ett nylonsnöre. Känns inte bra. De rester jag har, se bild, är kanske vad som kallas pergamoid. I detta fall en hyfsat tätvävd tuskaftad bomull, tror jag, vilken  är målad med cellulosalack, enkelt beskrivet. Att uppbringa något sådant idag, går det ens? Snöret vilket utgör kärnan i kederlisten är troligtvis ett virat pappsnöre, det går att hitta. I värsta fall får jag tillverka själv, det är ju inget hocus pocus att måla några tygbitar med färg. Om någon har input vore det bra, har fått tipset om gamla regnrockar som är gjorda på liknande vis. Problemet är att den främre kederlisten måste vara uppåt 2 meter och jag vill inte skarva tyget.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar