Seattle

Seattle

måndag 7 december 2020

Presentation

I och med att någon ny läsare tillkommer då och då är det dags för en presentation igen, det var något år sen sist. För er som hängt med länge är det inget nytt men ni får gärna läsa ni också. Detta är min renoveringsblogg och 92:an är den tredje bilen som avhandlas, innan var det två stycket 93:or. Bloggandet följer renoveringen i realtid och det går i promenadtakt, andra delar i livet får också ta tid. Jag försöker lägga upp något nytt varannan dag, stort eller smått. Några avbrott blir det säkert i samband med semestrar. Men 665  inlägg under fyra år har det blivit och snart 90 000 sidvyer, dvs nån som kikat. 92:an har just gjort entré och jag har en dröm att ha med bilen till Trollhättan och festivalen 2022, det blir lite jobb alltså.
 Jobbet sker i vad som Claes Johansson kallar ett skraltigt garage. Byggt 1939 med den tidens standard. Dock är det fullt användbart om än lite trångt. Min morfar som var karossbyggare, senare plåtslagare lagade bilar där på löpande band och sen jag fyllt på med moderna verktyg funkar det för mig. Fördelen är att det ligger på tomten och jag rår mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar