Seattle

Seattle

måndag 27 juli 2020

Stänger dörren

Stänger även garagedörren för ett tag, går in i semesterläge. Under förra sommarens semester kom jag ju på att jag skulle byta bil, dumt tyckte vissa. Ja, kanske det men det har varit ett roligt år.
Men visst går det illa då och, ibland tre steg framåt och tre tillbaka. Tittar man på bilden till höger så finns ett exempel.
Här satt ett dörrhandtag, ASSA, som funkade men nyckel saknades. Efter lite möda hittade jag en original cylinder med nyckel av fabrikat GHE, bra. Hittade till slut ett handtag där cylindern passade och monterade men det funkar dåligt, går trögt att öppna. Till slut kollade jag på hur handtaget passar på dörren och det är allt annat än bra. Om jag tagit ett handtag till en högerdörr eller vilket fel det än må vara behöver det bytas. Bara att börja om alltså.
Men det får bli senare, nu blir det garagepaus ett tag. Vi får väl se vilka Saabrelaterade aktiviteter som ryms under semestern men nåt blir det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar