Seattle

Seattle

onsdag 15 juli 2020

Absolut inte perfekt än men en bit på gång med elsystemet. Jag tar det väldigt lugnt. Läser elschema 2-3 gånger, drar en tråd och läser igen.
Från standardens elsystem som jag använder, 93b för att vara petig, används alla  kablar. Visst, nån måste förlängas/kortas av och flera går andra vägar. Komplettering sker för dragning till extraljus, backljus och andra GT-options, det är inte så krångligt.
Men, jag har skrivit om det förr, det är vid varvräknaren det kan bli problem. Den är ju elektrisk om man säger så och ett gäng kablar ska passera den, upplagt för krångel. Sen får man hoppas att varvräknaren funkar för annars startar nog inte bilen. Men den gick ju innan jag fick idén att byta elsystemet så det är nog mitt fel om det fallerar vid provstarten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar