Seattle

Seattle

onsdag 8 juli 2020

Mycket jobb för lite ull

 Mycket jobb för att få en kabel på plats men nu hänger den upprullad och väntar på montage, när nu det blir.
Det är alltså den svarta kabeln till spolarpumpen som menas. Den nedre bilden visar en originalbil, nära min i chassienummer. Där fanns kabeln kvar och  man ser att den följer med i den lilla kabelstammen in i kupén. Det var väl inte så svårt utan värre var att kabeln ska vara lite grövre än 1,5 mm om man frågar  mig. Jag hade ingen spn hemma. Idag kon jag äntligen förbi kabelaffären.
Då jag jämför bilderna ser jag att kabelskon till jordkabeln skiljer åt, en är svart och en är gul.
Elsystemet jag monterar är från en 93b, alltså sent 1958 eller i alla fall före hösten 1959. Den blå bilen är från första kvartalet 1960, kan det ändrats under den tiden? Möjligt, eller är nån kabel bytt någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar