Seattle

Seattle

torsdag 21 november 2019

Substitut

Min bil har fått en ny instrumentbräda av nån anledning jag inte förstår. På äldre bilder ser man originalbrädan. Men sen byttes den och mätare flyttades över. Tur det för mätare och Speedpilot är svårfunnet idag, även om Speedpiloten är några år för ny.
Askkoppen flyttades tyvärr inte över och den är mkt svår att hitta.
Jag har tagit till plan B, göra nåt eget.
Original är locket en tunn plåt som fått frästa ränder och en sarg och sen kromats. Jag har gjort annorlunda. En kontakperson har cnc-fräst ut en 3,5 mm tjock liten skiva i rostfritt som jag nu ska polera upp. Den vita knoppen som också behöver puts är utskriven i en 3d-printer nere i Holland. Lite jobb återstår men jag var ju tvungen att lägga allt på plats på min nya bräda och testa. Känns bra.

1 kommentar:

  1. Hej,
    Fantastisk gt det här!
    Jag håller på att bygga en replika av en 93B och har lite frågetecken att reda ut och undrar om du trots att du gått på ett nytt projekt(som också är trevligt att följa) kanske har lite information att dela med dig av? Om du känner för det får du gärna höra av dig till mig på jonas.lilln snabel a.com.

    SvaraRadera