Seattle

Seattle

torsdag 7 november 2019

Motor hemma



Det är väl ingen vacker syn direkt, motorn. Kan det vara nåt? Inuti ska den nu vara helt ok, allt som går att byta är bytt.
Återstår utsidan. Visst kan vissa tycka att det borde gjorts först. Det var en modell jag testade vid förra motorrenoveringen.
Den gången planerade jag länge för blästring av topplocket exempelvis. Dock fanns det många ”skolor” som hyllade en metod och dissade en annan, och tvärtom. Jag regjorde för hand och det blev väldigt bra, inte överarbetat. Samma princip gäller nu, inte överarbeta.
Även om motorns yttre korresponderar med bilens skick i övrigt så tror jag den ska målas. Jag har lite färg över från en vän som byggde en GT-replica för några år sen. Ner i källaren och leta färgburk alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar