Seattle

Seattle

torsdag 14 mars 2019

Sportig list

Av nån anledning som jag inte riktigt förstår har jag köpt jättesnygga tröskellister. Helblanka i bästa Saab 750 GT stil.
Trösklarna saknar annars all slags slitskydd och snart kommer lacken vara bortskavd. En naturlig nötning som jag borde gilla men här tvekar jag. Jag vill ha ett slitskydd helt enkelt.
På GT-bilarna fästes dessa med 6 stjärnskruvar på var sida. De 4 på utsidan går att hitta placeringen på efter bilder men var de 2 inre sitter blir mer gissningslek.
Undra om jag blivit GT-gubbsjuk liksom, nöjer mig inte med standard? Har även börjat snegla efter textilmatta. Vad ska bli nästa, träratt? Nej nån ordning får det vara men jag tror det är en frigörelse från att bara se till originalskick. Som en känd motorreporter i Saabkretsar skrev till mig en gång; Det är dags att släppa loss från mitt yrke som museiman. Hmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar