Seattle

Seattle

måndag 25 mars 2019

Fel kulör på sko

 De nya lyktinsatserna anlände med blå, röd och svart kabel. Den svarta är en extra jordning som inte finns på originalen, dom jordar med skruvarna i skärmen. Ingen fara för mig, jag lever gärna med extra jord.
Dock var jag inte sugen på att blanda in röda och blå kablar på elhärvan. Fram i motorrummet där kablarna ligger i dagen är de gröna, vit och svart. Så med lödpenna och krympslang och lite till lyckades jag behålla rätt kulör på kablarna. Ny blev den extra svarta som jag fäste i innerskärmen. Även här kom krympslang till hjälp. På bilen finns ursprungligen svarta och gula kabelskor, inga blå eller röda. Så det blev till att skala bort felfärgad plast från nya kabelskor och krympa på slang som avslutning. Den på bilden blev inte perfekt men det är inte originalen heller i och för sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar