Seattle

Seattle

lördag 2 mars 2019

Rätt skylt

Vilken typ av skylt är mest ”rätt” på ens gamla bil? Den frågan har jag ställt mig många gånger och gjort detsamma  denna gång. Jag har även skrivit om det förut i bloggen men har kanske ändrat mig sen sist.
Jag ser att jag har två alternativ. Skylt som den på bilden eller nån halvlösning med det ursprungliga D-nummret fram, det senare är ju olagligt men fråga om polisen bryr sig. Hade jag en original D-skylt som suttit på bilen hade det vägt tungt. Nu är det inte så. Skylt har jag, i nyskick men den är nygjord. Återstår 70-talsskyltarna alltså, rejält sargade trots tvätt och bättringsmålning. Bak sitter skattekvitto kvar från 1975, det är tungt, proviniens och historia då det är som bäst. Bakre skylten sitter nog säkert. Återstår främre.
Problem 1 är att hålen på skyltet inte lirar med hålen på stötfångaren, så jag har idag mätt upp allting för tillverkning av en adapter. Hoppas få på skylten på måndag. Vill hur som helst ha giltig skylt på plats under besiktning, även om dom inte ska bry sig i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar