Seattle

Seattle

tisdag 5 september 2017

Tom tank

Det tog några timmar längre än jag trodde, det gör det alltid, check på tank. Under flera renoveringar, halvrenoveringar, har en dålig tank ställt till problem. Halvgammal bensin som tagit konsistensen av lera har jag varit med om flera gånger och dessvärre även tankar som varit rostiga inuti. Ingen nytillverkning finns ju så denna gång är jag lyckligt lottad. Tanken tömdes för 25 år sen och måste legat bra för den är blank och fin på insidan. Lite lite grus eller småsten fanns däri , men jag dammsög samt sköljde igenom med lite lacknafta. Tankarmaturen var helt stum men lite rostlösare gjorde susen, en ny packning från klubben och se till att den jordade rejält, och den funkar. Röret från tanken till förgasaren är klart så nu väntar jag bara på gummiskarven mellan övre och nedre tankrör, sen ska det tankas och funktion testas. Nu väntar allmänt småjobb innan nästan projekt, bromsar, drar igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar