Seattle

Seattle

måndag 11 september 2017

Hur kunde jag tro...

Undrade för nån timme sen vad dagens blogg skulle handla om, en kort tur i garaget gav svar, huvudbromscylinder . Jag var tvungen att ta isär den för säkerhets skull, inte upplyftande. Denna renoverade jag för 25 år sen och dum nog trodde jag den var ok, den såg ju så fin ut, utanpå. Hur kan man vara så dum? På alla tvåtakt som jag bytt broms på har cylindern ofta måst bytas, i nåt fall har det räckt att hona densamma. Mysko med denna är att den inte varit i bil utan legat i en plastpåse, och ändå är det små gröpper på cylinderväggen. Jag måste i ungdomlig blåögdhet trott det skulle funka. Men har man stått och jäklats med att få loss cylindern då motorn är i så vet man, ingen önskemek, detta måste funka innan motorn kommer i. Tur det finns att köpa nytt, det gjorde det inte för 25 år sen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar