Seattle

Seattle

fredag 1 september 2017

För extra utrustning



Igår for jag förbi Kent, en man som köpte en 93:a som 14 åring 1970 typ. Vet inte om bilen körts sen dess, jag tror inte det. Det positiva med det är att den fått stå ganska orörd, årsringar finns kvar, sånt som tyvärr suddas ut då man gör en sån renovering som jag gör. Det finns fördelar och nackdelar med allt. Igår var jag ute efter en liten pappbit som sitter på instrumentbrädan, " Avsedd för extra utrustning" står det på den. Fantastiskt att den fått vara kvar sen 1956. Jag mätte och fotograferade för nytillverkning. Såna små lappar satt nog på fler ställen i bilen vid leverans, se bara nedersta bilden, undrar vad den lappen på innerdörren berättar om? Som jag ser det är detta en vit fläck på kartan av Saabkunskap, måhända finns svaren i ett arkiv nånstans som i alla fall inte jag vet var det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar