Seattle

Seattle

tisdag 26 september 2017

Jan for president

Hurra, Gud är god. Ända sen jag började med gamla Saabar har gammalt trasigt tyg gäckat, det har varit stört omöjligt att få ihop en inredning. Inte bara jag utan många med mig har upplevt samma sak, Claes Johansson skrev en bra artikel om detta för nåt år sen där han säkert talade för andra förtvivlade Saabrenoverare. Tänk om det funnits nytillverkning, suck..men nej för dyrt och skulle inte löna sig har väl den allmänna tanken varit. Men nu finns en lösning, en helande medicin.
Då jag återupptog renoverandes av 93:av dök problemet upp igen. Samtal har ringts, mail har skickats, alla med vädjan om att få köpa nån liten klädselbit. Tusenlappar har lagts på nåt som av många ses som rent skräp, men vad gör man inte...
Jag håller på med militärkulturhistoria åxå och där sys uniformer upp i Pakistan, bra kvalité och bra priser. Jag kollade ang nytillverkning av Saabtyg, visst, men jag måste minst köpa 1000 meter. Ok om det kostar 5kr/m men det kostade mer.
I samband med årsmötet pratade jag med Janne om detta, han hade nån kontakt, och han trodde inte det var omöjligt. Jag var mer skeptisk. Nåväl, jag skickade iväg ett tygprov och strax innan semestern kom en provbit som enligt mig såg jättebra ut. Tyget beställdes och för nån dag sen anlände det till Skattkärr. Bara att köpa helt plötsligt, overkligt...Tyget satt inte bara i grå bil utan även i ljusgul bil med svart galon, i svart bil med röd galon och i grön bil, tror jag, med den fantastiskt fina grå galonen. Bara att beställa alltså, jag har redan lagt min order. Nu saknar jag bara bra galon men där har jag en plan. Tack Janne och Saabklubben för detta arbete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar