Seattle

Seattle

onsdag 16 augusti 2017

Nämen, så ska det se ut..

Sist, då jag kollade strömtillförsel vid lampan kollade jag även brytarens funktion, den var allt annat än bra. Tog fram lådan med elprylar och kollade andra lampor jag hade liggande, den som funkade bäst var den som satt i bilen då jag köpte den för 25 år sen. Tyvärr följde just den lampan med blästringen och följande grundlack så vacker var den inte, glaset och brytaren var röda. Nåja, då jag väl stod där och testade funktion lade jag märke till att originalarmaturen var av annan modell än mina andra armaturer, mera metall i den första och själva brytaren var i metall i stället för plast, dock med ett sexkantiga grått plaströr påträtt på metallen. Bara att rengöra med thinner , glaset, det blästrade var bortom all räddning. Gissar att de flesta armaturer jag har är 96, hoppas denna är rätt för min 93:f.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar