Seattle

Seattle

lördag 26 augusti 2017

Garagefynd

Jag har varit på jakt efter skivorna i bagaget och fick bra hjälp med mått på ett forum. De skivor jag ägde var alla till 96, dvs lite större. Men, för att avslöja min oordning jag hittade en uppsättning. Dom låg bakom en cykel med påhängsmotor som jag tänkte kolla lite på. Absolut till 93 tror jag, jag har delar från bilar av årsmodell 58-60 så nån av dom har fått släppa skivorna. Lustig är att dom är lackade på undersidan men inte på ovansidan, jag ser då inga spår av lack, får gå ut med förstoringingsglas senare och kolla efter färgrester. Vidare blir det att mäta tjocklek samt lista ut vilken typ av plywood det är. Den bakre är lite trång att lägga i pga luftutblåset som inte är original utan en eftermarknadsgrej. Lite jobb för att få det bra alltså. Får nog ta lite hjälp av museikollegor föt att få det perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar