Seattle

Seattle

tisdag 8 augusti 2017

Ett steg mot start

Så kom den äntligen på plats, den nya tändspolen. Det har varit mycket tänkande och tittande på gamla bilder för att lista ut om det är rätt och nu ser det rätt ut tycker jag. Det finns ett problem dock, gummitätningen som sitter i karossväggen, tittar man noga på bilden ser man hålet uppe till höger i bild, satt inte på den armerade kabeln och den går inte sätta dit i efterhand, tro mig, jag har testat med trasiga gummitätningar som resultat. Samma sak var det med min gamla Saab 95 där nuvarande ägare tror att vatten kom in den vägen vid en regnskur. Får hitta nån lösning där. Bytte dekalen, men jag var tveksam, även om den gamla var urskinen var den ursprunglig. skillnaden ser man om man jämför med bilden nedan. Jag tycker det var rätt att byta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar