Seattle

Seattle

lördag 14 maj 2022

På skitig trasa

Ofta är mek med 92:an kul men det går ont ibland också. Bilen är lite tjurig och svårjobbad, troligtvis för att den är så sliten, alla delar är dåliga. Jag hade en Volvo  1800 en gång som var lika  tjurig, på gränsen till otacksam. I förrgår kväll var rutmontering dörrar på agendan. Dum som jag var testades inte funktionen i själva hissen först. Så när en ruta kommit på plats tog det emot då jag försökte veva upp.  Inget var i vägen utan mekanismen var kass, funkade stötvis men oftast satt det fast. Fick bort rutan och började på andra dörren. Lika dåligt där fast på ett annat sätt, det knäpper  till var och varannat varv man snurrar på veven, troligtvis är en kugge dålig . Dessutom skiljer sig mekanismerna åt mellan höger och vändter dörr. Den på bild har ett udda fäste för fjädern jag inte sett förr. Jag har 3 st lösa dörrar över  som kan få vara donatorer och som det inte räckte kom Jonas förbi med ytterligare 2 st 92:dörrar idag. Nya försök i morgon hoppas jag.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar