Seattle

Seattle

söndag 8 maj 2022

Lite kaos

Ett enkelt elsystem, jo så är det, men…..Jag kopplade på batteriet utan uns till liv, det kommer ström men den når inte så långt. Ju fler gånger jag krånglar mig in under instrumentbrädan desto mer tråkigheter möts man av. Liksom resten av bilen har modernisering gjort i omgångar. Kablar är avslitna och avklippta här och var. Allt måste gås igenom och fixas helt enkelt. Som jag kännt på mig senaste veckorna är det omöjligt för mig att hinna besikta innan Saabfestivalen. Motor och låda sitter inte ihop, tanken måste fixas, avgassystem har jag knappt tänkt på, plus allt stök med elen. Det hinns inte med på en månad med den lilla tid jag har. Får jag köra innan vintern ska jag nog vara glad. Men bilen ser ändå ganska hel ut så ner till Trollhättan kommer den i vilket fall. Saab Cars Magazine ska en slags monter på plats så jag ska försöka mygla till mig en plats där. Visst, trist att inte köra men ser man det positivt får jag och Kåre rejält med tid att prata med folk och visa de som eventuellt vill kolla på bilen och har man tur få tips inför fortsatt montering. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar