Seattle

Seattle

lördag 28 november 2020

Slöjobb

Drar mig lite för att montera bort skärmarna bak, har inte riktigt tid i helgen heller. Roar mig med att kolla igenom de krombitar jag har. Egentligen vill jag inte byta ut något på bilen men vissa delar av stötfångarna är riktigt dåliga. Stora rosthål vilka dessutom ät ganska vassa känns inte lockande att behålla, därför letar jag utbytesbitar. Även andra saker måste bytas, rutlisten bak är hopplöst torr och där läcker vattnet in. Bilen stod ute ett tag då regnet kom och det blev snabbt blött. Även genom rutlisten fram sipprade vattnet men listen känns ganska bra så där räcker det med tätningsmedel.
Lacken har jag nämnt likaså rosten. Att lämna stora hål i golvet känns fel. Inredningen blir lite svår. Tyget är bitvis fult och dåligt, får se vad tvätt kan göra. Min reservplan är att låta sy upp en överdragsklädsel som ser ut att komma direkt ur 1950 års Artexkatalog. Men där är vi inte än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar