Seattle

Seattle

torsdag 29 oktober 2020

Det kan man kalla lacksläpp

Redan då jag såg bilder av bilen för första gången var det svårt att missa lacksläppet under tanklocket. Först trodde jag det var bensin som runnit men då jag fick möjlighet att kolla närmare såg jag att det var resultatet av ett borttaget  S-märke. Den mörkgröna lacken som kom på under 50/60-talet satt alltså ganska dåligt helt klart. Den sitter jättedålig, bara genom att spruta med vattenslangen lossnar lite lack. Att behålla den mörkgröna färgen är alltså inget alternativ. Sagt och gjort, ett test med lite mattejp bekräftade mina misstankar och en stund senare visade en stor bit av bilen sin originallack. Naturligtvis kommer det inte gå lika lätt på hela bilen men jag gnor på.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar