Seattle

Seattle

söndag 22 december 2019

Syndig tanke

Körde ut bilen idag. Det är skönt att få lite längre perspektiv liksom. I mitt trånga garage är helheten svår att se, ännu svårare att fotografera.
Standardmotorn som sitter i startar alltid direkt, även idag.
Det sista på utsidan ska fixas, stötfångaren ska bytas bla men jag har redan gått på inredningen. Längtar efter att få originalbrädan på plats, det är ingen konst men i samband med det måste ormboet till elsystem rensas upp. Jag vet att allt det går enklare om motorn är borta men har en syndig tanke att behålla den i bilen så länge som möjligt, kul om man vill ta en tur. Och helt plötsligt är våren här och körsuget likaså och då är det en stor fördel att ha en motor på plats. Att få i GT-motorn går väl hyfsat snabbt men det blir mycket kringjobb, hela motorrummet måste gås igenom och fixas upp. Iofs kan jag låta motorn sitta tills jag har alla grejor, motor generator, startmotor soppapump tändspole mm mm lackat och klart. Mycket velande just nu......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar