Seattle

Seattle

söndag 22 december 2019

Dilemma eller

Vi börjar med bilden. En isärskuren 93:motor från 1955, finns att beskåda på Saabmuseet. Det reglaget på frihjulsarmen ser man inte ofta på 93:or, så vackert.
Men även min bil har motor och växellåda. Motorn har jag nämnt, en GT-maskin väntar på montering. Växellådan tänker jag använda från bilen. Där sitter en sportlåda från 1967. Den är korrekt nog för mig men på kåpan som ansluter mot motorn finns hålet kvar från 67:ans kopplingscylinder.
Nu mitt dilemma. Jag kommer måla lådan samtidigt som motorn men ska jag innan dess byta kåpan mot en utan hål? Vid en strikt originalrenovering vore det självklart men det är det inte riktigt här. Den här 67-lådan har ändå suttit i bilen i 30 år, den hör ju till bilens historia på nåt sätt. Samtidigt tycker jag hålet ser illa ut, finns det täcklock att komma över?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar