Seattle

Seattle

lördag 18 maj 2019

Bättre blank

Kåre hade sedan länge utlovat en lackförsegling då bilen var klar. Nu är jag nästan klar och med bra väder som fond satt han igång. Dock fick han polera bra nog. Nåt skräp hade nämligen lagt sig som en sträv hinna på taket, nåt som inte släppte med tvätt. Det kändes som färgdamm men har inget minne av att jag gått loss med nån sprayburk i garaget sen kosossen kom hem nylackad. Värst drabbad var bakluckan och taket och jag funderar på om det inte oljeröken som lagt sig på bilen efter alla provstarter.
För att inte repa lacken användes milda medel enligt Kåre. Själv hade jag nog tagit fram värsta rubbingen i detta läge.
Efter nån timme kunde i alla fall slutprodukten, själva lackförseglingen poleras bort och bilen blev riktigt blank verkligen, jag är helnöjd. Kåre var halvnöjd, han hade nog velat hållt på några timmar till, vi fick se detta som ett första steg sa han.
Visst, små lackskador finns så visst behöver det yttre mer kärlek så småningom. Stort Tack Kåre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar